16.8.12

1 år kvar. Check points.

I maj 1966 släpptes Pet sounds. Brian Wilson  var då 23 år, nästan 24. Albumet brukar hamna på topp 10 bästa albums någonsinlistan. Jag har precis fyllt 23 år. Jag har alltså ett år på mig att göra mitt Pet sounds. Men samtidigt är det lugnt eftersom att det finns andra ålders-"check points". Jag ska lista dem här nedanför.
Bli inte för deprimerade.


Bee Gees - Odessa - 22 år
The Beach boys - Pet sounds - 23 år
The Beatles - Sgt. Peppers lonely heart clubs band - 24 år respektive 25 år
David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars - 25 år
CCR - Willy and the poor boys - 26 år
Joni Mitchell - Blue - 27 år
John Phillips - Wolf king of L.A - 34 år

Det här är bara några exempel. Det finns självklart många fler check points.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar